dilluns, 23 de març del 2015

Xerrada sobre l'Estat Islàmic en la Marina Baixa





El passat 18 de març es va celebrar a la Vila Joiosa, a la comarca de la Marina Baixa, província d'Alacant, una xerrada sobre la ingerència imperialista d'EUA, la UE i les seves aliades titelles en aquells països d'Orient Mitjà que posseeixen recursos naturals de valor estratègic i governs antiimperialistes que defensen als seus pobles i impedeixen la rampinya imperialista.

La ponència va ser a càrrec de l'analista polític palestí Fayed Badawi, coneixedor de primera mà d'aquesta realitat. En ella es va situar com a la calor de l'anomenada "Primavera Àrab", que va ser una maniobra imperialista per tombar a dirigents antiimperialistes i d'altra banda canviar a velles marionetes de l'imperialisme, desgastades davant els seus pobles, per altres noves al capdavant dels governs del món àrab, ha anat sorgint l'Estat Islàmic, utilitzat com a agent de la reacció que fos capaç de tombar als estats que han resistit a aquesta maniobra propagandística de desestabilització i encotillar els processos de renovació de titelles que puguin ser desbordats pels pobles àrabs.

Així mateix després de la ponència es va iniciar un animat debat en el qual es va esclarir, com en un suposat procés homogeni com va ser la "Primavera Àrab" es va subministrar armes únicament en aquellls estats que disposaven d'un govern antiimperialista, com en el cas de Síria, o grans recursos naturals com en el cas de Líbia. També, i a l'hora d'explicar la naturalesa d'un fenomen aparentment incomprensible com l'Estat Islàmic, es va evidenciar com més enllà de la propaganda imperialista ens trobem davant un ens no tan diferent del ja tristament conegut paramilitarisme llatinoamericà.











-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



El pasado 18 de marzo se celebró en la Vila Joiosa, a la comarca de la Marina Baixa, provincia de Alicante, una charla sobre la injerencia imperialista de EE.UU., la UE y sus aliados títeres en aquellos países de Oriente Medio que poseen recursos naturales de valor estratégico y gobiernos antiimperialistas que defienden en sus pueblos e impiden la rapiña imperialista.


La ponencia corrió a cargo del analista político palestino Fayed Badawi, conocedor de primera mano de esta realidad. En ella se situó como el calor de la llamada "Primavera Árabe", que fue una maniobra imperialista para tumbar a dirigentes antiimperialistas y por otro lado cambiar a viejas marionetas del imperialismo, desgastadas ante sus pueblos, por otras nuevas al frente de los gobiernos del mundo árabe, ha ido surgiendo el Estado Islámico, utilizado como agente de la reacción que fuera capaz de tumbar en los estados que han resistido a esta maniobra propagandística de desestabilización y encorsetar los procesos de renovación de títeres que puedan ser desbordados por los pueblos árabes.



Así mismo después de la ponencia se inició un animado debate en el cual se esclareció como en un supuesto proceso homogéneo, como fue la "Primavera Árabe", se suministró armas únicamente a los manifestantes de aquellos estados que disponían de un gobierno antiimperialista, como en el caso de Siria, o grandes recursos naturales como en el caso de Libia. También, y a la hora de explicar la naturaleza de un fenómeno aparentemente incomprensible como el Estado Islámico, se evidenció como más allá de la propaganda imperialista nos encontramos ante un ente no tan diferente del ya tristemente conocido paramilitarismo latinoamericano.